- Anslagstavla
- BoHäM
- Dialog och synpunkter
- Diarium och arkiv
- Ekonomi och budget
- Europa Direkt Sjuhärad
- Folkhälsa
- Informationsmaterial och logotyp
- Kommunens organisation
- Kommunfakta
- Nyheter
- Playkanal
- Protokoll och kallelser
- Stipendier och utmärkelser
- Styrdokument
- Säkerhet och kris
- Tillgänglighet
- Vision och mål
- Överklaga beslut

Konsumentvägledningen i kommunen upphör sista december 2020
Efter beslut i kommunstyrelsen får invånare istället vända sig till den nationella tjänsten Hallå konsument.
Bollebygds kommun har sedan 1998 haft ett avtal om konsumentvägledning med Härryda kommun. Kommunens invånare har då via telefon haft tillgång till deras konsumentvägledning men nu upphör Härryda med tjänsten och därmed även Bollebygd.
Konsumentvägledningen har de senaste åren haft allt lägre nyttjandegrad och det finns idag andra alternativ att söka råd, bland annat nationella tjänsten Hallå konsument. Mot bakgrund av detta gjorde kommunstyrelseförvaltningen bedömningen att konsumentvägledning i sin nuvarande form kan upphöra.
Om Hallå konsument
Hallå konsument är en rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket. Hit kan man vända sig med frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer, att handla hållbart och annat som man som konsument behöver hjälp med. Läs mer på Hallå konsuments webb.
Senast uppdaterad: 2020-11-03 Publicerad av: webbredaktionen@bollebygd.se